07 October, 2010

Nicholas sparks

Nicholas Sparks - min favorit författare. Verkligen den enda än så länge som fått mig gråta från en av hans böcker. (Nu blev jag visst lite förvirrad, ska det vara den ända, eller enda. Det blir inte fel stavar på något av dem?Weird) However, så idag vill jag hylla honom för att han är en fantastisk författare. Hans böcker brukar vara "the new york times bestseller" och säkerligen i andra delar av världen också I guess.

Jag har som mål att läsa alla hans böcker. Ja, i alla fall de som finns i sverige för tillfället. Har redan läst Dear John & The Last song. Nu läser jag A walk to remember. Titlarna känner ni nog igen, efter som det gjorts filmer av hans böcker. Efter A walk to remember hade jag tänkt läsa The notebook, också en favorit film på min lista. Alla som sett filmerna vet ju hur bra och helt underbara de är. Böckerna är tio gånger bättre, trust me.